Retargeting na Skliku může využít každý inzerent. A je to přitom velmi snadné. Ve svém sklikovém účtu zkopírujete tzv. retargetingový kód na svůj web. Od té chvíle bude každý návštěvník vašeho webu „označen“ pomocí cookies. Vy následně můžete nadefinovat podmínky, dle kterých budete cílit na uživatele v obsahové síti Skliku (např. na Novinky.cz, Super.cz a dalších několika tisících webech), kteří byli nebo naopak nebyli na určitých stránkách nebo kategoriích vašeho webu.

Retargeting nabízí mnoho možností cílení. Můžete se zaměřit mimo jiné na uživatele:

  • kteří si ve vašem e-shopu prohlíželi určité kategorie nebo produkty, třeba je i vložili do košíku, ale váš obchod bez dokončení objednávky opustili. Pomocí Retargetingu  je můžete přilákat zpět na web a pobídnout je (třeba speciální nabídkou) k dokončení nákupu,
  • kteří na vašem e-shopu již nakoupili a nabídnout jim doplňkové zboží (např. těm, kteří si koupili herní konzoli, nabídnete konkrétní hry),
  • kteří byli pouze na vašem satelitním informačním webu (kde jej označíte) a cílit na ně produkty nebo služby vašeho hlavního – prodejního – webu,
  • kteří nakupují určité zboží periodicky (např. kontaktní čočky) v čas, kdy víte, že dané zboží opět budou potřebovat.

Princip retargetingu.

 

Jak jsme nastavili Retargeting klientovi a jak to ovlivnilo jeho kampaně?

Společnost EXITERIA působící na českém trhu pod značkou MT Nábytek je jedním z předních internetových prodejců nábytku a bytových doplňků. Její kampaně v Skliku dlouhodobě spravuje optimalizátor ze Seznam.cz. Po společné domluvě na tom, že pro klientovy kampaně vyzkoušíme službu Retargeting, jsme mu zaslali retargetingový kód z rozhraní a požádali jej o nasazení do šablony webu. Začali jsme díky tomu označovat všechny uživatele, kteří se pohybují po jakékoliv jeho části. Sbírání uživatelů je pro úspěšnou kampaň je nezbytné.  Z informací o lidech (jejich cookies), které chcete oslovit,  můžete poznat například to, jaké stránky navštěvují a co je zajímá.. Data si proto musíte nějaký čas sbírat. Pak můžete využít toho, že náš retargetingový systém dokáže okamžitě zacílit i na uživatele, kteří splňovali vámi nově zadanou podmínku  až 540 dní zpětně.

Dalším krokem bylo vytvoření jednoduchých seznamů s uživateli. Rozdělili jsme je dle toho, zdali se pohybovali na libovolné části webu, v určitých sekcích (sedací souprav, stoly atd.), zdali vložili nějaký produkt do košíku nebo celý nákup na webu dokončili.

V kampaních jsme nejprve zacílili textovou inzerci jen tím nejjednodušším možným způsobem: na uživatele, kteří v minulosti navštívili web. V těchto inzerátech jsme od prvních dnů dosahovali velmi dobrých výsledků co do počtu konverzí a především v efektivitě – podíl nákladů na obratu (PNO) ze získaných objednávek byl u této sestavy přibližně o 20 % nižší než u průměru kampaní pro vyhledávání!

Dalším krokem byla podpora klientovy aktuální speciální nabídky na jídelní sety. Inzerát s touto nabídkou jsme zacílili na uživatele, kteří navštívili sekci webu s jídelními sety někdy v minulosti – ještě před tím,  než akce začala - , a opustili ji bez nákupu. Poté jsme již tvořili další sestavy s cílením na uživatele, kteří se pohybovali po ostatních sekcích webu a opustili je bez nákupu.

Celkové výsledky od spuštění retargetingové kampaně v porovnání s kampaněmi ve vyhledávání od doby spuštění v druhé polovině ledna:

Celkové výsledky od spuštění retargetingové kampaně

Jelikož Retargeting v Skliku přinesl klientovi množství nových objednávek při velmi vysoké efektivitě, budeme v blízké době retargetingovou kampaň dále rozšiřovat o cílení na konkrétní produkty a o upsellové cílení na doplňkové produkty. Např. uživatelům, kteří nakoupili manželskou postel, budeme nabízet noční stolky.

Další příklady úspěšných výsledků a jak začít na specializované stránce k Sklik retargetingu.